Kramfors

Kramfors

måndag 21 februari 2011

Ajabaja om du inte följer de oskrivna reglerna!

Jag sitter här med en kopp te, har ganska nyligen klivit upp. Micke gick iväg till sitt jobb för en stund sen och Elvis sover i min säng. Mysiga stund detta!!

Igår var det en bra dag. Jag och Micke tog en lång promenad med Elvis. Vi gick i skogen efter elljusspåret och gick i ca 1 tim och 20 min innan vi var hemma igen. Det var lite kallt men otroligt fint och perfekt promenadväder. Senare på dagen kom Bim, Christina, Yngve och Naomi och helsade på. Jag vet inte hur Naomi stavar sitt namn. Jag har använt stavningen både Noomi och Naomi på henne då jag har skrivit om henne tidigare, så om ni undrar, så är det samma person. Det var jätte trevligt att dom kom och hälsade på och jag fick en fin bukett med tulpaner av Yngve och Naomi.

På kvällen gick vi allihopa och såg Änglagård 3 på bio här i Klintehamn. Jag gillar Änglagårdsfilmerna och denna var också jättebra. Helena Bergströms dotter Molly, som spelar hennes dotter Alice i filmen, är jättebra där. Hon är bara 15 år, så hon kommer nog bli lika duktig skådis som sin mamma. Helena Bergström är ju känd för sina stora krokodiltårar och att hon gråter på riktigt i sina filmer, så man undrar ju om tårarna som Alice hade i början av filmen var riktiga, inte omöjligt.
Det var ju väldiga skriverier i tidningarna efter att Änglagård 3 hade haft premiär. Colin Nutley hade fått så mycket kritik. Jag följde inte med i allt som skrevs, läste mest rubrikerna. Men jag kan inte förstå kritiken. Colin Nutley är mycket duktig på att göra film. Kolla bara på Änglagårdsfilmerna. Han har verkligen fångat upp vår vackra svenska natur och bra budskap i filmerna och riktigt bra film är det. Är man uppväxt i en byhåla som jag är så känner man verkligen igen sig i filmerna. Det är verkligen så det är på en mindre ort. Alla håller koll på alla, ett rykte (som oftast saknar grund) förstoras upp och blir hur galet som helst, och aja baja om man inte följer de oskrivna reglerna på hur man ska gå, uppföra sig, klä sig, dricka osv.

Nu bor jag på en mindre ort igen. På den lilla Konsum butiken vet dom redan vem jag är gift med, vilken snus min man ska ha och när jag lägger upp varorna med min nya nyttiga kost, tittar de förvånat...Ingen cola idag?

Förresten! Appropå min nya kost, så går det riktigt bra. Jag har ännu inte druckit cola, och godis, förutom ostbågar och potatis hjärtan, har jag inte heller ätit. Men igår sprack det då jag fick en stor påse med lakrits konfekt av Yngve. På bion tog jag bara tre godisar, men nu ligger dom i en skål på vardagsrumsbordet. Det är inte så att jag inte tänker unna mig godis ibland, men än vill jag inte börja. Det har gått för kort tid sen jag slutade. Vill inte få tillbaka mitt godisbegär. Micke är inte så förtjust i lakrits så skålen lär ju inte bli tom i första taget. Jag har tagit några nu på morgen, men nu får det vara nog.

Oj, mitt te har kallnat! Ska gå värma på mitt te och gömma godis skålen. See you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar