Kramfors

Kramfors

söndag 27 februari 2011

Födelsedags kalas

Igår fyllde Micke 45 år. I fredags var jag i Visby och köpte en present till Micke, pluss att jag passade på att njuta av vackra Visby. Hade en del andra ärenden också, som tex att fixa min armbandsklocka hos urmakaren. Visby är verkligen min favorut plats. Jag älskar att sitta i almedalen. Nu är det ju för kallt för det, men på bibblan i caféet där, kan man sitta och titta ut genom det stora fönstret, ut mot almedalen. Jag kan sitta där och bara titta, med en kopp te med smak av rabarber och grädde i min hand, nästan hur länge som helst.

Jo, vad köpte jag då till Micke? Micke klagar ofta på att han fryser och att han har så få långärmade tröjor, så den självklara presenten var ju naturligtvis en stickad långärmad tröja. Jag hittade en jättefin tröja med breda ljusblåa och mörkblåa ränder. Micke blev jätteglad för den och hade den på sig till dagens ära, igår då han fyllde år.

På kvällen kom våra vänner Bim, Christina och Annica och grattade Micke. Vi hade köpt en stor, vacker och god tårta på Bullboden. Det var en tårta med olika frukter och jordgubbar ovanpå, och inuti var det grädde och vaniljkräm. Den var otroligt vacker och smakade också bra.
Vi såg på melodifestivalen och käkade chips och godis till. Men det blev inte så mycket att vi lyssnade på låtarna, vi satt mest och pratade och teven fick stå på.
Micke har börjat en matlagningskurs med inriktning på thai mat, så av Bim och Christina fick han en thai kok bok. Det var en smart present, tycker jag, och jag vet att Micke uppskattar den. Han tycker om kokböcker.

I morgon är det sista dagen på utställningen, så då ska jag dit och plocka ner tavlorna. Det har varit jättekul att få ställa ut mina dikter, och jag hoppas dom har fått sprida ett possitivt budskap som tröst och hjälp till folk.

Nä, om jag ska ta mig en bit tårta som frukost idag...det är ju ändå lite frukt på den ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar