Kramfors

Kramfors

söndag 13 februari 2011

Min dotter väntar en liten

Haha...tänkte jag skulle köra med en typisk Expressen och Aftonbladet rubrik. Minns en gång för länge sen, då Carola var gift med Runar. Då stod det en stor rubrik att Carola och Runar väntar barn, det var innan de hade Amadeus. Tidningarna måste ha sålt slut då. Sanningen var att de hade köpt en hundvalp och väntade på att få ta hem den. Så är det med min dotter också. Hon var ner till Skåne igår och köpte en Golden Retriver valp. Alice ska valpen heta och hon får ta hem den vecka 8. Regina ska gå ett hundgymnasium, om allt går som hon vill, och då behöver hon ju en hund. Bra att hon köper en valp. Om man köper en vuxen hund, vet man aldrig vad den har varit med om.

Igår var vi hemma hos Christina och såg melodifestivalen. Risk att låta som en gammal sur tjärring, men jag tycker det var bättre förr. Nu är det typ hundra deltävlingar, och andra chansen tävlingar och röstingen blir man helt snurrig av. Men samtidigt är det ju mysigt att träffa vänner varje lördag och äta nåt gott och se på melodifestivalen. Men den här omgången tycker inte jag att det var några bra låtar. Vi åt pizza...det var gott. Trots att det fanns cola så drack jag vatten till, och det var faktiskt gott.

 Sen jag slutade med cola, har jag börjat äta som en häst. En kompis säger att det är för att min kropp vill ersätta den energi som jag fick av colan. Jag äter typ varannan timme. Det jag oftast blir sugen på är avocado, bananer, sparris och hollandaise sås. Pizza blir jag också sugen på och åt nästan en hel pizza igår. Så, om jag trode jag skulle gå ner i vikt av att sluta med cola, så trode jag fel.

Nä, blir hungrig av att sitta här. Förresten! jag har sålt en tavla till. Det är ju kul! Det går ju bra så här långt med utställningen.

See you later!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att det går bra med colan, bra kämpat mamma! det är ju bra saker du ersätter med bananer och sådant. Och roligt att du säljer tavlor,jag är glad för din skull. :) Jo jag tyckte också det var bra att jag köpte en hundvalp och inte en vuxen.

    SvaraRadera