Kramfors

Kramfors

lördag 5 februari 2011

utmattad och hollandaise missbruk

Fy vad jag är slut. Förra månaden tog verkligen knäcken på mig. Om jag ska ställa ut mina dikter fler gånger så ska jag börja betydligt tidigare än en månad innan att göra dom. Jag trode inte det skulle ta sån tid och ändå han jag inte klart alla tavlor. Två tavlor fick jag hoppa över. Sen jag blev klar med tavlorna och fick upp dom på utställningen, så har jag mest legat. Har inte orkat göra ett skit här hemma. Handla, laga mat och gå ut med hunden är det mest ansträngande jag har gjort sen i tisdags. Men det är väl inte så konstigt egentligen att jag är så slut. Både december månad och Januari var väldigt häktiska månader för mig och dessutom blev jag sjuk 1,5 vecka förra månaden.

 Jag borde åka iväg en månad eller två och vila upp mig på nåt hälso hem eller nåt. Men frågad är om jag skulle bli så utvilad där. Det skulle bara bli nya människor, nya rutiner, nya måsten att göra, nya intryck osv. Sen får man en saftig räkning på det...nä soffan här hemma och mysiga filmer duger bra för mig.
Har funderat på att köra nån fasta för att rensa kroppen på massa skit och kanske få mer energi av det. Blev tipsad av en kompis på en fasta som verkar fungera. Jag har dragit ut schemat...men oj, vad det krävs karaktär för att följa det schemat. Schemat är upplagt på två veckor och går i princip ut på att dricka buljong, potatisvatten och juice och käka massa grönsaker och frukter. Jag har faktiskt köpt hem grönsaksbuljong men har inte kommit igång med att dricka det. Ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag klarar det. Det blir ju slut på mitt cola drickande och hollandaise missbruk om jag ska följa detta. Jag kommer inte att kunna tänka på nåt annat. Å, tänk bara pizza...snyft...jag dör!

Kanske jag kan göra min egna nertrappning. Försöka att trappa ner på colan mm genom att byta ut några glas mot juice eller buljong...hm, vi får se hur det blir. Men nu är det helg iaf och då tänker jag inte börja med nån äcklig buljong. Men det skulle vara kul om jag fick bort mitt cola beroende...det är mitt största mål.
Nä, lite cola och några skedar hollandaise sås på detta =)

See you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar