Kramfors

Kramfors

fredag 11 februari 2011

Hjärthrud har kommit till ön!!

Äntligen är det fredag! Idag har jag tvättid på förmiddagen och sen lär jag vara knäckt så då blir det att vila resten av dagen. Men i morgon blir det kul. Då ska jag in till visby och ta en fika med Bim och Christina på Bok och café porten, för att se om jag har sålt några fler tavlor. Det blir spännande!
Om inte så hänger de där och sprider ett gott budskap iaf. Jag hoppas Micke följer med också. Han har inte sett utställningen än.

Undrar ni hur det går med att sluta med cola? Jo, det går bara fint! Har inte druckit cola sen i måndags, men visst är jag sugen, det är jag.

Hörde på nyheterna igår att hjärtmaskinen hjärthrud har kommit till Gotland. Kul! Jag tror den är jättebra. Då behöver inte läkare från fastlandet komma hit utan läkaren här på Gotland kan göra ultraljud på patienten och läkarna på fastlandet kan se det samtidigt och de kan komunisera med varandra under ultraljudet. Så har jag fattat det. Men det verkar bara vara tänkt för barn i första hand. Det hade ju varit perfekt för mig då dom planerade min hjärtoperation 2005. Då fick jag åka runt mellan Sollefteå, Umeå och Lund. Det blev att resa till Lund 2 gånger. Nåja, min hjärtläkare som jag har i Stockholm får gärna komma över hit. Pratar hellre med hon live än genom en apparat. Men ändå, det är en bra apparat, tror jag.

Nä, nu ska jag käka banan och göra lite frukostvälling så jag orkar ta tag i den stora tvätthögen.
See you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar