Kramfors

Kramfors

lördag 4 juni 2011

Ben och Skorpan flyttar

Den här helgen är det sm i poesi i Visby. Jag och Micke åkte in till stan igår och satt i Almedalen och lyssnade på då poeterna framförde sina dikter. Jag blev så taggad...å, vad jag också vill vara med i sm, men min scenskräck gör det inte så lätt och mitt dåliga minne gör det ju inte lättare. Jag har så svårt att lära in texter som sitter. Och dikterna ska vara ca 3 minuter långa. Men det var roligt att vara där och lyssna. Jag var aldrig inne på Bio Roxy och lyssnade, för där krävdes det biljett. Även om det inte är dyrt så har jag inte riktigt råd just nu.

Mina fina tamråttor ska få flytta. Det känns lite sorgligt, men jag har kommit fram till att det är det bästa för mig, för det verkar som om jag är allergisk. I morgon kommer en mamma med sin son och hämtar dom. Jag hoppas det går bra och att råttorna får det bra där.

Ikväll ska jag ta farväl av dom. Det var skönt att det inte blev redan idag, för jag vill ha lite tid på mig att ta farväl och packa deras saker.

Jag köpte råttorna som sällskap, men då jag förmodligen är allergisk så kan jag inte ha kvar dom. Som tur är har jag ju Elvis...världens finaste kille!

Förresten, igår då vi var i Visby tog Elvis en liten simtur vid strandpromenaden. Han älskar verkligen att bada. Det är ganska mycket turister nu och jag trivs inne i Visby. Jag var in idag också och gick på stan. Jag köpte en ny klocka, för den andra har gått sönder. Den är jättehäftig och jag har sett att det är många som har sån klocka nu. Tydligen en modegjej just nu. Min är knallrosa. Den fanns i massa olika knalliga färger, men jag älskar ju rosa, så då blev det en sån.

Nu ska jag umgås med mina fina småkillar...ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar