Kramfors

Kramfors

söndag 5 juni 2011

Ledsen

Jag mår riktigt skit just nu. Ben och Skorpan har idag fått flytta till ett nytt hem. Jag saknar dom som bara den. Det går inte att beskriva den sorg och saknad jag känner. Att två små djur kan sätta så djupa spår i hjärtegropen, kanske är svårt att förstå. Men jag älskar djur, de är en del av mitt liv och den jag är som person. Jag köpte Ben och Skorpan som sällskap eftersom jag är så ensam på dagarna då Micke jobbar. Jag har ju Elvis förstås, och tur är ju det. Men något saknades. Jag ville ha fler vänner omkring mig och då köpte jag två tamråttor, Ben och Skorpan. Tyvärr blev jag allergisk mot dom så det gick inte att ha kvar dom.

Jag och Ben fick en mysig stund tillsammans innan kvinnan som köpte dom kom. Ben kröp in i fickan på min munkjacka och myste där. Det var jättemysigt att ha honom i fickan. Ibland klättrade han upp på min axel och spanade lite för att sen klättra ner till fickan igen. Jag har några kort på när Ben är i min ficka, men som vanligt krånglar det med att lägga in bilder på min blogg.

Jag hoppas Ben och Skorpan får det bra. Jag berättade om namnen på råttorna. Ben fick jag efter en sång som Michael Jackson skrev som barn och handlade om en råtta som heter Ben. Skorpan är från den tecknade serien Dr Snuggels, som gick på tv då jag var barn. Råttan i Dr Snuggels hette Skorpan. När jag berättade det för kvinnan blev hon jätteglad, för hennes son som ska ha råttorna älskar Dr Snuggels och har den på film.

Nåja...jag tror dom får det bra där. Kvinnan sa att hon skulle bygga en stor bur i hallen med massa klättergångar och grejor, så dom får det nog bättre där än här. Men jag kommer att sakna dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar