Kramfors

Kramfors

fredag 10 juni 2011

Stjärnspäckat tema på väggarna

Det är klibbigt, svettigt, varmt och med en huvudvärk som kommer och går, har jag ändå lyckats ta mig igenom dessa varma dagar. En kväll hade jag ont i hjärtat, förmodligen pga värmen. Men det är svårt att ha öppet då det är varmare ute än inne, då släpper man ju in värmen så det blir ännu varmare här. Men på kvällarna står balkondörren öppen.

Jag har funderat hit och dit på inredning, alltså av vår lägenhet. Sovrummet har jag fått till riktigt bra, tycker jag, och jag har fått mycket beröm av folk som har varit här, just för sovrummet. Jag har inrett det väldigt personligt eftersom det är jag som sover där. Mina porslinsdockor står på den gamla sekretären, eller vad heter dom. Ni vet en sån där ganska stor möbel från förr med en skiva som man fäller ut. Jaja, fin är både möbeln och dockorna iaf. Jag har tre målningar av Regina hängande på en vägg, där gästsoffan ska stå. Just nu har vi den i vardagsrummet, soffan alltså.

I vardagsrummet har vi också fått till ganska bra. Men mattan tycker jag inte passar in, men Micke ville ha den, och vi är ju faktiskt två som bor här, så han måste ju också få en talan. Mattan i sig är det inget fel på, jag tycker inte den passar till våra möbler bara. Men vi har fått till det bra ändå, tycker jag.

Det jag inte är nöjd över är väggarna, alltså tavlor och sånt. Det är betong väggar överallt, och svårt att sätta upp nåt. Dessutom har vi inte så många tavlor, så det ser lite tomt ut på flera ställen. Men jag har blivit inspirerad av olika tv program, då man ser hur folk har det hemma. Tex klockan åtta hos tsjärnorna, får man en liten inblick i hur folk, i det här fallet kändisar, har det hemma. Jag tycker om foton och porträtter. Jag har märkt att det är många som har sånt. Tex Andreas Weise har Frank Sinatra på väggen i sovrummet, en annan hade olika bilder på kända poeter i badrummet, och jag har sett många, många fler som har porträtter av kända personer i sitt hem. Sånt gillar jag, och har blivit så inspirerad av det att jag idag har letat bilder som jag vill förstora. Två kvinnor och två män har jag tänkt mig. Carola, som är min stora idol, blev ju självklar, lika så Michael Jackson. Marilyn Monroe utstrålar en stark kvinnlig styrka, som jag gillar och Elvis Presley kändes helt enkelt självklar.


Det blir snyggt med dom fyra och jag har hittat riktigt snygga bilder på dom, tex den här på Marilyn Monroe. Jag gillar den skarpt. Problemet är att bilderna blir så pixliga då jag skriver ut dom, men Micke kanske kan hjälpa mig med det. Jag vet inte riktigt vart jag ska ha tavlorna. Förmodligen blir det i vardagsrummet, men vi får se.

Nu ska jag fixa lite mat. Ha det bäst allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar