Kramfors

Kramfors

onsdag 8 juni 2011

Livslust

Här kommer en dikt som jag skrev för några år sen. En sommardikt, som jag kom på delar av den, då jag satt i ett väntrum på sjukhuset i Umeå. Jag skrev klart den hemma.

LIVSLUST

Som värmen från solen
värmer du min sorgsna själ.
Du ger mig orden
som styrker och gör mig väl.

Som doften från en blommande Syrén
ger du glädje i överflöd till mig.
Du lyfter mig upp och gör mig ren,
en helande värme jag känner från dig.

Som ljudet av vågor som når strand
är tonerna från din röst som gör mig hel.
Du ger mig livslust och tar min hand.
Du helar det som i mig är brustet och fel.

Som surfaren njuter på vågornas höjd,
är jag trygg hos dig när vågorna slår.
Du är den som ger mig glädje och fröjd
i livets alla stunder, dagar och år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar