Kramfors

Kramfors

söndag 12 juni 2011

Saknar mina vänner

Jag är fortfarande ledsen över att Ben och Skorpan har flyttat. Jag gråter inte lika mycket längre, som jag gjorde de första dagarna efter deras flytt, men jag är ledsen. Jag har massa mardrömmar på nätterna om att allt jag älskar försvinner bort ifrån mig. Jag drömmer oftast om Elvis, att han dör. Det tog mig hårdare än vad jag trodde att Ben och Skorpan flyttade.

Men jag försöker göra saker som får mig att må bättre. Igår satt jag och Micke ute på vår balkong på kvällen. Det var så svalt och skönt. Micke läste en tidning och jag satt med Elvis i knäet och tittade på den vackra kvällshimlen. Det är såna stunder jag får ta vara på och njuta lite extra av, för att få kraft till annat.

Jag vet att jag kommer att komma över Ben och Skorpan, värre saker än så, har jag ju varit med om. Men det är nog så, att har man gått igenom många svåra saker i livet, så kan de små sakerna kännas så mycket större och svårare än vad de är, för man har blivit bränd så många gånger i livet.



Kanske får jag göra som Michael Jackson, köpa en apa istället ;-)
Det skulle vara nåt det, men jag tror jag föredrar råttor före en apa.
Fast jag har ju min hund Elvis, och jag är så glad över honom.

Ha det bäst! Och var rädd om dina vänner...människor som djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar