Kramfors

Kramfors

måndag 20 juni 2011

En trevlig helg


Jag och Micke har haft en helt fantastisk helg. I lördagas var vi med våra vänner Bim och Christina. Vi åkte till ett vackert ställe som heter Mästerby änget. Där grillade vi i den öppna spisen som fanns i stugan och åt jättegott. Det var grillat kött, grillade grönsaker, potatis sallad mm. Det var en helt underbar dag och så välbehövlig efter några tuffa veckor. Elvis har haft det jätte tungt under veckan och inte kunnat gå, men han mår bättre nu och i lördags sprang han och busade med de andra hundarna.

Igår var vi till kyrkan. Vi hjälpte till med serveringen. Efter det blev vi hembjudna till Christina på middag och på kvällen kom våra underbara vänner Yngve och Naemi dit också.

Jo, föresten! I kyrkan igår kom en kvinna fram till mig och undrade om jag vill sälja mina dikttavlor i ett sommarcafé som hon och hennes man har. Jag blev jätteglad och tackade ja, trots att jag tidigare har tänkt att jag inte ska ha fler utställningar. Men det här känndes bra. Det blir lite stressigt att göra tavlorna, för hon ska ha dom innan den sista denna månad. Mamma och Pappa kommer till helgen och på midsommar är jag och Micke bjuden till Yngve och Naemis sommarstuga. Jag måste städa och fixa här hemma nu under veckan så det är fint då mamma och pappa kommer, dessutom måste jag göra tavlorna. Jag har inga fotopapper här hemma, så jag måste in till stan och fixa det också. Känner mig en aning stressad, men jag har ju några tavlor klara, så om jag inte hinner de två tavlorna som jag har tänkt, så får jag väl ta dom jag redan har då.

Ha det bäst allihopa och om jag inte skriver mer här innan midsommar så vill jag redan nu önska er alla som läser min blogg en riktigt trevlig midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar