Kramfors

Kramfors

onsdag 15 juni 2011

Elvis hos veterinären

Igår var vi till veterinären med Elvis igen. Det känns som om vi är där stup i kvarten. Bölden som Elvis har i ljumsken hade blivit värre, och natten till igår sprack den. Det var ingen vacker syn. Då hade vi redan en tid hos veterinären inbokad, så när vi kom dit så tittade han på bölden och sa att det är en infektion. Förmodligen har han fått ett sår där som har blivit infekterat och som har blivit värre och värre. Han sydde ihop såret och satte in ett rör så blod och dyligt kan rinna ut. Nu ska Elvis ta antibiotika i 10 dagar till pluss att han ska ta ett medel som blandas i maten och som lindrar inflammationen och är smärtstillande.

Det är jobbigt att se honom. Nu när han nyss har blivit sydd i ljumsken, har ett rör som sticker ut och ett omslag över såret, så är han inte speciellt glad och har svårt att gå och röra på sig. Jag tycker så otroligt mycket om honom och det är så svårt att se honom så här. På Söndag ska vi få ta bort omslaget och röret. Det skulle vi göra själv, sa veterinären. Jag gruvar mig lite för det. Om 14 dagar ska han till veterinären igen och då ska stygnen tas. Jag hoppas det går bra allting nu och att Elvis blir frisk.

Nu ska jag gå och se till sjuklingen. Ha det bäst allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar