Kramfors

Kramfors

söndag 16 september 2012

Från Skylanders till välgörenhet

I fredags åkte jag och Micke till Ö-vik för att köpa en present till Mickes brors son Lukas som fyller 7 år. Han hade önskat sig figuren Drill Sergeant från Skylanders. Innan jag fattade vad det var. Det är en figur från ett dataspel, ifall nån undrar :-)
Vi hittade en Drill Sergeant i en spelbutik i Ö-vik. Det fanns bara en kvar, så vi hade tur.

När vi var klar i Ö-vik åkte vi till mina föräldrar i Mellansel. Det var trevligt att komma dit, det var ju ett tag sen som vi var där. Men det är svårt att hålla dieten med all mat och alla kakor som serveras där. Men jag tog många promenader med Elvis och vi gick alla runt västersel, igår. Så lite av allt det goda borde jag ha bränt bort iaf.

Idag blir det en hemma slapp dag. Eller, jag ska inte slappa hela dagen. Elvis och jag har tagit en timmes promenad nu på morgonen och fler promenader blir det idag. Det är ju tur att jag har en hund, då måste jag ju ut och gå.

Jo, jag måste berätta! Igår åkte jag, Mamma och Micke till NBC i Gottne, utanför Mellansel. Det är en second hand butik, där intäkterna går till välgörenhet. Jag hittade en jättefin och mysig tjocktröja för bara 40 kr. Det är ju super inne med stickat nu i höst och jag behöver lite varma kläder, nu när vi har flyttat upp till Norrland.

Om du någon gång kommer till Ö-vik eller trakterna där omkring, så gör dig besväret att åka till Gottne och gå på den Second hand butiken. Det är helt klart värt att köra några extra mil för det. Samtidigt som du kan göra fynd så hjälper du människor som har det svårt. Hade jag haft en riktig dator så hade jag länkat till deras hemsida. Nu sitter jag och knappar på min IPhone.
Jag tror hemsidan deras går att hitta på Google. Sök på NBC Gottne, så tror jag du kan hitta det. Där ska det finnas kontonummer att sätta in pengar på om man känner att man vill ge en gåva till deras arbete, som dom gör för att hjälpa människor.

Nåja, nu ska jag se om jag kan hitta lite frukost. Magen kurrar.

Jag sätter in två bilder på min systers son Till. Det är bilder från då dom hälsade på oss nu senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar