Kramfors

Kramfors

söndag 23 september 2012

Imorgon åker det av

Igår fyllde Mickes brors son Lukas 7 år. Vi var där och grattade han, så klart. Han hade önskat sig figurer från data spelet Skylanders. Han fick en av oss och han hade fått av av andra också. Som tur är hade ingen av oss köpt samma figur.
Lukas var helt upptagen med att spela tv spel och berättade ingående för mig om de olika karaktärerna i spelet och deras uppgifter.

Jag har ju börjat träna, som jag har berättat tidigare. Jag har en app som hjälper mig att gå ner i vikt. Jag har gått ner mer än 4 kilo sen 30 augusti. Det som är svårast är då man är borta, tex igår på Lukas kalas. Då blev det tårta och kakor. Det är svårt att veta exakta mängden. Man vill ju inte ta med sig vågen och börja väga allt, och fråga om varje ingrediens i allt. Så då får man chansa och lägga in på ett ungefär.
När jag kom hem från kalaset gjorde jag två stycken varma mackor till mig. Efter det lyste appen röd, så det blev en rask promenad i regnet med Elvis i 55 minuter. Efter det lyste den inte röd :-)

I fredags var jag och Micke på Outlet här i Kramfors. Vi köpte jättebra täckbyxor och mjukis byxor till Micke och till mig köpte vi en fin fleece jacka och underställ. Det var kläder av bra kvalité och av kända märken. Allt fick vi för under tusen lappen. Hade vi köpt täckbyxorna på fjällräven hade vi fått betala betydligt mer för bara dom, än vad vi betalade för allt det där i fredags. Vi var på fjällräven och tittade där då vi var i Ö-vik, och dom har sjukt bra och fina kläder, men priserna var lite, eller mycket, för mycket för vår lilla börs. Så det var tur att vi inte köpte täckbyxorna på fjällräven.

I morgon ska jag till frissan, då åker mitt långa hår av. Bilder kommer här på bloggen.

Idag blir det bilder på Lukas då han spelar tv spel, på hans presenter på figurerna från Skylanders & en katt som tillhör Jens, Mickes systers son.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar