Kramfors

Kramfors

fredag 7 september 2012

Löftena kunna ej svika

Igår skrev jag om en plats som jag har jobbiga minnen ifrån. Den platsen heter Björknäs. Där låg psykiatri avdelningen tidigare. Jag låg inne där vid flera tillfällen, pga depression.
Jag orkar inte skriva om den tiden, men jag har djupa sår från den tiden, men också många minnen jag kan skratta åt, glädjas över. Minns många fina människor som jag mötte där.

Idag mår jag bra, även om minnena och såren kan bli lite jobbiga ibland.
Idag tog jag och Elvis en promenad dit. Jag tror det var nödvändigt och meningen att jag skulle dit. Jag visste inte om jag skulle orka, men jag tänkte att jag kan ju alltid vända om, om det blir för jobbigt. Men när jag nästan var framme såg jag en jättefin regnbåge som gick över den platsen. Jag blev så glad och den gav mig styrka att orka gå dit. I Bibeln är regnbågen en symbol för Guds löften. Noa såg regnbågen efter att arken hade landat på marken och Gud sa att regnbågen är ett tecken på att jorden inte ska gå under av översvämning igen. För mig blev det ett tecken på att det gamla är förbi och kommer inte åter.

Jag är glad att jag gick dit, men en sida av huset orkade jag inte gå till. Där satt jag ofta och rökte ihop med en person som är död nu.

Huset var helt förstört, så tydligen är det inte bara jag som har svåra minnen därifrån hihi. Jag fotade lite där och även regnbågen som jag såg innan jag kom fram till platsen.

1 kommentar:

  1. Modigt av dig att våga gå dit.
    Och minnas.
    Vilken fin regnbåge.
    Jag vet hur det är att ligga inne.
    Har ju gjort det fem veckor den här sommaren.

    Kram från mig.

    SvaraRadera