Kramfors

Kramfors

torsdag 6 september 2012

Svåra minnen och mycket motion

Jag trivs i Kramfors. Förra gången som jag bodde i Kramfors, innan vi flyttade till Gotland, trivdes jag inte. Jag tyckte inte det var något fel på själva staden och församlingen (Pingstkyrkan) trivdes jag i, men jag hade för många svåra minnen av saker som jag gått igenom i Kramfors, som var för svåra för mig att bära. Ett sätt att komma "bort" från minnena var att flytta. En annan orsak till att vi flyttade var att personer i vår omgivning ville styra och kontrollera oss hela tiden, det blev lite för mycket för mig och min man.

Nu har vi bott på Gotland i fyra år. Det var fyra välbehövliga år. Jag tror att det var meningen att vi skulle vara borta ett tag för att sen komma tillbaka. Ibland är det nödvändigt för att få lite distans till saker och ting.
Vi har bara bott här i 3 veckor sen vi flyttade från Gotland, men än känns det bra. Såren av det jag har gått igenom finns fortfarande kvar, men det var ändå nödvändigt att åka till Gotland och få lite andrum.
Det finns ett ställe här i Kramfors, där jag har många jobbiga minnen ifrån. Jag har tänkt att ta med mig Elvis dit någon gång, på någon av våra långpromenader, men än känns det för jobbigt. Jag blir bara ledsen då jag tänker på det stället och alla minnena kommer tillbaka. Men någon gång blir det, då jag känner mig redo.

Mina promenader går bra. Jag har inte så mycket att göra på dagarna då alla andra jobbar, så då blir det promenader för mig och Elvis. Jag tycker om att gå och här i Kramfors finns det så många promenadvägar att gå. Idag gick jag förbi huset som vi hade på Krammgatan. Det stod kvar, fast med en annan färg och lekstugan var borta. Ett garage var byggt på gården och med tanke på den stora studsmattan på gården så gissar jag att det är en barnfamilj som bor där nu.
Det var skönt att vara ute och gå. Idag är det blåsigt och lite kyligt, så jag fick ta det lite lugnare idag. Orkar inte gå så fort i blåst och kyla.

Jag sätter in en bild på Elvis som är min trogne motionspartner. Bilden tog jag då vi hade gått till icktjärn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar