Kramfors

Kramfors

onsdag 11 september 2013

Baka baka kaka...

Micke har varit hemma från jobbet både i måndags och i tisdags pga att han var sjuk. Idag är det min tur att bli sjuk. Jag har legat vaken hela natten pga att jag har så ont i öronen, så förmodligen har jag fått öroninflammation. Dessutom har jag ont i halsen och näsan rinner. 

Trots att jag är sjuk så har jag bakat. Det är ju lite ovanligt att jag får nåt sånt ryck, att ställa mig å baka, speciellt när jag är sjuk. Men jag blev så sugen på något gott. 


Jag gjorde en ananaskaka för första gången. Den blev riktigt god!
Den ska jag absolut göra fler gånger. 

Men där tog mina krafter slut. Till lunch gjorde jag det väldigt enkelt för mig. Jag kokade pasta, stekte championer och kokade broccoli som jag blandade samman och kryddade med salt och svartpeppar. Det var faktiskt minst lika gott som om jag hade haft köttfärssås till. 


Pasta med broccoli och championer...enkelt men gott! 


Igår träffade jag och Elvis Bojan och Anne och lilla Bilbo. Vi gjorde sällskap en bit. Det var trevligt att träffa dom, jag har saknat promenaderna med dom. Elvis blev så klart glad att träffa Bilbo också. 

Men nu ska jag ta en halstablett och en kopp te med honung. Ha det bäst!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar