Kramfors

Kramfors

lördag 28 september 2013

Mitt i ett äventyr



Mitt i ett äventyr...jo, så kan man beskriva livet. Livet i sig är ett enda stort äventyr. Nu är det ju inte alltid varje äventyr i livet som är roligt, men håller man blicken fäst på det man tror på, så tar man sig igenom det. Möjligen blir man en aning "märkt" av det jobbiga, men det är ändå viktigt att inte ge upp. Håll blicken framåt!

Carola sjunger här att hon vaknar upp och ser en dörr stå på glänt. Ibland öppnas det dörrar för oss och det gäller att ta vara på möjligheterna vi får. En sån dörr har öppnats för mig nu i höst. Det har hänt förr, men nu var det ett tag sen. Jag har fått möjligheten att vara med i ännu en diktantologi. Det känns så kul! Jag har längtat efter detta. Jag har länge haft en önskan om att ge ut fler dikter, men det kostar, och jag har inte haft råd. Nu har jag fått möjlighet att vara med i en antologi och det känns jättekul och kostar inte lika mycket, eftersom då är man ju fler som delar på kostnaden.

Det blir ju inte så jättemånga dikter var i boken. 5 A4 sidor var får man, och hur många dikter det blir beror ju helt på hur långa dikter man skriver. Jag skriver ju oftast ganska långa dikter, men jag har skickat in en del kortare också. Det blir dikter som jag inte har publicerat i någon bok tidigare. En jury ska bestämma vilka dikter av dem man har skickat in som ska vara med. Det känns lite pirrigt och jag hoppas att juryn är nöjd med mina dikter.

Jag vet inte när det är tänkt att boken ska bli klar, men jag lär garanterat meddela här i bloggen när den finns att beställa :-)
Alla bidragen ska vara inskickade senast sista oktober. Jag hoppas den blir klar innan jul så då behöver du ju inte fundera på vad du ska köpa i julklapp ;-)

Annars rullar livet på som vanligt. Det är höstmarknad på stan idag och jag och Micke har varit på den. Jag hade tänkt att köpa hem lite goda grönsaker från grönsakstältet, men det fanns inte några roliga grönsaker. Ingen sparris, bara massa rödbetor och morötter. Jag kollade också efter om det fanns någon som sålde svamp. Jag tycker om svamp och på en höstmarknad borde det finnas svamp, speciellt kantareller. Men jag hittade inte det heller, bara massa lovikavantar, pälsmössor och varmkorv. Det slutade med ett besök på affär`n istället.

Ikväll ska jag kanske träffa Sabina igen då hon har slutat jobbet. Sen hon flyttade in till stan så träffas vi mycket mer. Det känns bra att ha henne lite närmare nu.

Nåja, ha det bäst! Tänk på att du är mitt i ett äventyr och ta vara på de dörrar som öppnas för dig, men var noga med att lyssna till ditt hjärta så du inte tar fel dörr. Kära nån vad djup jag försöker vara. Lev livet helt enkelt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar