Kramfors

Kramfors

måndag 2 september 2013

Återhämtning


Ännu en helg är förbi och ny månad har börjat. Hösten känns mer nära nu än vad den har gjort på länge. Den här helgen har blivit en helg av återhämtning för mig.  I fredags var jag och Micke till Inga-Britt och Palle och åt surströmming. Det var trevligt på alla sätt och vis, men det tog på krafterna. I lördags var jag liggandes nästan hela dagen. Jag bäddade en madrass på golvet framför teven, och där låg jag stora delar av dagen. Men jag behövde det! 

Jag tittade på film, bl.a en film om Johnny Cash som heter "Walk the line". Jag hittade den filmen i bokhyllan bland alla andra våra filmer. Jag visste inte ens att jag hade den filmen. Den var riktigt bra. 


På kvällen, samma dag, hade Jill Johnson en konsert på SVT1. Jag gillar Jill, så det blev en riktigt bra avslutning på  lördagen. 


Jag har pratat med min fina och duktiga dotter via telefon både på lördag och söndag. Det var så härligt att få prata med henne. Hon har så fullt upp jämt och  hon har ingen mottagning hos sin pojkvän, där hon oftast är, så det blir långt mellan gångerna som vi pratar med varandra. 

I söndags hade pastor Kjell sin avskedspredikan i kyrkan och efteråt var det fika med avskedstal och presenter till pastorsparet. Jag kommer verkligen att sakna dom. 

När vi kom hem från kyrkan var jag såklart trött och bäddade igen framför teven. Det blev ingen riktig middag den dagen. Jag åt bara fil och flingor och sen gick jag och la mig igen. 

Det är ju lite jobbigt att jag inte orkar mer än så, men så är det. Jag blir så trött i huvudet för ingenting. 

Men det har varit skönt att få återhämta sig mellan varven. Det måste jag göra, annars skulle jag inte fungera. 

Ha en bra vecka allihopa och tänk på att vila mellan varven. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar