Kramfors

Kramfors

torsdag 5 september 2013

Lillskrutten

Igår var det dax igen för ett besök hos Veterinärhuset i Sundsvall. Vi fick en ganska sen tid, 15:20, skulle vi vara där. Innan vi fick komma in och allt var klart och vi var hemma igen, så hade klockan blivit 19:30. Stackars Elvis som skulle vara fastande inför besöket hann ju bli jättehungrig innan vi var hemma. 


Elvis i väntrummet

De togs nya prover på honom och han har fortfarande infektion i kroppen. 

Veterinären ville titta på Elvis när han gick, om han haltade, så vi gick ut på gården och tog en promenad. Han haltade inget då, men han bajsade blod. Det såg inte alls bra ut. Då blev det undersökning av magen, men hittade inget fel. Men han har fått nån magmedicin och specialfoder som han ska äta nu. Jag hoppas han blir bra i magen av det. 

Inför undersökningen så fick Elvis lugnande. 


Här har han precis fått lugnande medel och börjar bli lite sömnig. 


Och ännu mer sömnig

Eftersom hosta inte är någon symtom på anaplasma och de har gjort massa undersökningar utan att hitta någon förklaring till hostan, så misstänker man kronisk bronkit. Det är tyvärr något som han kommer att få leva med. Orsaken till varför hundar får bronkit vet man inte, men det är väldigt vanligt på hundar. 


En bild på mig utanför Veterinärhuset. Jag såg ganska så less ut av att vänta. Jag var väldigt trött redan innan vi fick komma in, men när allt väl rullade på så gick det bra. Jag måste ha gått på extra energi kraft. Men när jag kom hem var jag helt slut. Jag tog en kvällsfika och gick och la mig. Jag orkade inte ens se på Idol. 

Idag är jag segare än segast, men det får väl bli en sån dag. Men jag tänker gå en efterlängtad promenad med Elvis. Jag får börja ta promenader igen. En halvtimmes promenad om dagen kan jag ge honom. Jag vet precis vart vi ska gå..efter Kramforsån. Det är Elvis favorit ställe att gå på. 

Tills nästa gång jag skriver vill jag önska dig en trevlig fortsatt vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar