Kramfors

Kramfors

torsdag 26 september 2013

Woman in the mirror



Jo, jag är fullt medveten om att Michael Jacksons låt, som Danny Saucedo sjunger här, inte heter "Woman in the mirror", utan "Man in the mirror". Men jag är kvinna och därför valde jag att ha den rubriken på mitt blogginlägg. Jag tycker att den här låten har ett viktigt budskap till oss alla, oavsett om vi är man eller kvinna. Vi pekar så lätt på andras misstag, brister och fel istället för att titta på oss själva. Nu menar jag inte att vi ska börja se ner på oss själva, men vi borde titta mer på hur vi själva är, vad vi säger och tänker om andra.
I bibeln står det "Varför ser du flisan i din broders öga men inte bjälken i ditt eget? Ta först bort bjälken i ditt öga innan du kan ta bort flisan i din broders öga".
Nåja, det var lite tankar som jag fick idag då jag lyssnade på den här låten.

Igår var det en rolig dag. Jag fick besök av Sabina och hennes son Anton. Jag hade bakat en ananaskaka som jag bjöd på och den fick bra betyg. De ärligaste betygen får man från barn, och Anton tyckte så mycket om kakan så han bad om mer tre gånger. Men den tredje gången sa hans mamma ifrån, för de skulle ju äta mat senare.

Elvis var jätteduktig! Han gillar inte barn så mycket. De ligger inte högst på hans favoritlista precis. Anton är van hundar så han ställde sig på knä och lät Elvis nosa på honom. Sen fick Anton en rejäl puss i hela ansiktet av Elvis. Anton var så duktig och förstod att Elvis behövde tid på sig och att han inte skulle hålla på så mycket med hunden.

På kvällen tog jag och Sabina en kvällspromenad med hundarna. Det var uppfriskande!

Idag är det en ny dag och jag ska ringa till tandläkaren och se om jag kan få en tid där. Det skulle vara skönt att få tanden fixad innan helgen. Ha en trevlig fortsatt vecka och tänk på att det kanske finns en anledning till att den personen som du tycker är så jobbig, är son han/hon är. Man vet aldrig vad som ligger bakom andras beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar