Kramfors

Kramfors

onsdag 1 augusti 2012

En bit av Gotland i väskan

Det märks mer och mer att tiden här på Gotland börjar ta slut. Igår var jag in till Visby för jag skulle vara på sjukhuset kl åtta på morgonen. Jag tycker om att gå för mig själv efter strandpromenaden tidigt på morgonen. Kl var bara 6:40 då jag satt nere vid hamnen och tittade på båtarna, för att sedan ta strandpromenaden till sjukhuset. Jag tänkte när jag gick dit att det här är nog sista gången som jag går ensam, så tidigt, just där. En favorit sträcka för mig är just strandpromenaden.

Igår kväll var jag och Micke bjudna till våra vänner Lennart och Kerstin. Flera andra vänner var också där. Vi blev bjudna på god mat och fika och hade det jätte trevligt. Men det kändes lite vemodigt, för jag visste att några av våra vänner som var där, var det sista gången jag träffade innan vi flyttar upp. Lite sorgsen kände jag mig när vi åkte därifrån. Man hinner få några vänner på fyra år. Men vi kommer att åka hot på semester ibland, har vi bestämt.
Vi fick en present av våra vänner och det var en bit av Gotland. Jo, det är säkert! Vi fick en baksten av Gotländsk kalksten, som man kan baka bröd på, grädda pizza, ha den som ostbricka för att hålla osten kall eller som tårtfat av samma anledning. Kalkstensplattan fungerar både för att kyla saker och värma. Glad blev vi och det var en väldigt finurlig present, smart tänkt! Så nu när vi flyttar uppåt i landet tar vi inte bara med oss Gotland i våra hjärtan, utan även i väskan (en bit iaf).

Det känns svårt att lämna Gotland men samtidigt ska det bli kul att komma till Kramfors och träffa vår fina församling som vi har där och våra vänner förstås.

Här är bilder på kalkstensplattan vi fick och hamnen i Visby som jag tog tidigt i går morse. Jag gick förbi Frälsningsarmén på vägen hem igår från sjukhuset, och dom hade en skylt i fönstret med en text som jag tyckte var bra, så den fotade jag också.

Ha en fortsatt bra vecka och du är innerligt älskad för den du är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar