Kramfors

Kramfors

måndag 27 augusti 2012

Nära och kära

Igår var det en rolig dag. Först kom Mamma och Pappa på besök. Det var första gången vi träffades sen vi flyttade tillbaka till Kramfors, fast vi har ju bara bott här en vecka.
Micke visade vart han jobbar och Mamma och Pappa gjorde hemlagad pizza som blev jättegod. Sen fikade vi (igen), vi fikade före maten också :-).

Kl fem på eftermiddagen var det möte i kyrkan, som jag och Micke var på. Mamma och Pappa hade åkt hem. Det var så roligt att träffa alla vänner som man inte har sett på flera år. Fia var där med sin lilla dotter Alicia. Jag har bara sett Alicia på kort tidigare. Hon var så söt med sina två tofsar i håret.

Det blev ett riktigt kram kalas där i kyrkan, när vi träffade våra vänner. Jag och Micke fikade med Fia och Sandra efter mötet.

Idag har jag och Elvis gått en långpromenad igen. Det var skönt, men det blåste så förfärligt. Det kändes som om man var på Gotland igen.

Det känns så bra att vara tillbaka till Kramfors. Det känns mer och mer rätt att vi flyttade hit igen. Speciellt då vi var i kyrkan kände jag att nu har jag kommit hem. Jag har saknat Pingstförsamlingen här i Kramfors. Jag trivs med de personer som är med där och jag känner mig...ja, hemma.
Det är absolut inget fel på församlingen i Visby, jag känner bara att jag trivs bättre i Pingstkyrkan i Kramfors.

Nu kom Micke hem från jobbet! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar