Kramfors

Kramfors

fredag 10 augusti 2012

Strul,kul & rock & pop

Strul är bara förnamnet! Jag är så trött på allt strulande just nu med flytten. Det skulle ta för lång tid att berätta om allt, men en sak är att arbetsförmedlingen har sagt fel summa till oss för vad flytten ska kosta. Eftersom Micke har fått fast arbete på en annan ort så betalar ABF upp till 20000 kr för flytten, och testen får vi betala. Dom sa att allt som allt går det på 26 tusen, alltså ska vi betala 6 tusen av det. När allt var klart med flyttfirman så fick vi veta att det skulle gå på 38 tusen. Helt plötsligt är det 18 tusen kr som vi ska stå för. Det är lite för mycket & på ABF hänvisar dom till en person som har semester, ingen annan än hon kan det där, säger dom.

Vi ska vara ute ur den här lägenheten innan september, så det finns ingen tid att vänta på att nån ska semestra klart. Så nu har flyttdatumet ändrats igen och vi flyttar redan på onsdag nästa vecka. På tisdag ska lägenheten vara tömd och utstädad. Vi känner en viss stress, ja.

Vår bil är inte samarbetsvillig. Självklart vill den göra allt lite besvärligare för oss. Den är trasig och på bilverkstaden sa dom i princip att den bara är att skrota. Det kan vara ett fel som han inte hade hunnit kolla, men är det inte det, så finns det inget att göra.

Som om det inte var nog så blev jag magsjuk inatt.

Men nu till det som är kul. Jag gick på medeltidsbyn med Regina och hennes kompis Linea igår. Det var så kul trots att regnet vräkte ner. Regina hade köpt lite delar till sina medeltids kläder. Hon var så fin i det. Jag lägger in en bild på henne här nedan. Regina fick ett smycke av mig som min mormor ägde, det blev hon jätteglad för.

När jag kom hem fortsatte jag och packa. Jag hittade min hund Elvis rock jacka. Han tycker den är för obekväm, så han har aldrig använt den och det ska han inte behöva göra heller. Jag tog på honom den för att fota honom och då blev han jätteglad och poosade framför kameran som vilken foto modells hund som helst, men sen åkte den av.

Bim och Christina kom förbi på kvällen med några kartonger. Dom stannade på fika och jag gav Bim en cd skiva med Carola. Det är en pop skiva som heter "Från nu till evighet". Det är min favorit skiva, men jag ville ge henne den som minne av mig och för att jag tror att många låtar på den skivan skulle hon gilla.

Nu har jag skrivkramp, men jag sätter in ett litet collage på Elvis i sin hård rocks jacka och bilden på Regina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar