Kramfors

Kramfors

lördag 25 augusti 2012

Våra smultronställen

Igår gick jag och Elvis en långpromenad. Vi tänkte först bara gå runt bruket, som är nog långt om man går från oss, men vi blev ute i två timmar. Jag kom på att försöka hitta Udden, och det gjorde vi. Det ät ett fantastiskt vackert och lugnt ställe. Dit kommer jag gå ofta. Det är lite besvärligt att ta sig dit. Man får gå genom skogen, och alla stigar är inte så enkla, men det är värt det. Jag och Elvis blev där ganska länge. Jag filmade där och fotade. Jag ska försöka lägga ut en av filmerna, då Elvis leker med vågorna, men om det inte går får ni nöja er med bildcollaget som jag har gjort.

På kvällen åkte jag och Micke till Icktjärna här i Kramfors. Där är det också otroligt vackert. Men inget ställe om man vill vara ifred. Det är alltid folk där. Igår var vattnet så där spegelblankt och lugnt. Jag fotade ju så klart där också.

Jag älskar Norrlands natur, det har jag alltid gjort. Nåt som jag saknade på Gotland var alla vackra berg.

Gissa vem Elvis och jag träffade på vår promenad? Den svarta pudeln som jag berättade om för några dagar sen. Den här gången gick det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar