Kramfors

Kramfors

fredag 17 augusti 2012

Fram å tillbaka

Kära nån vad jobbiga och stressiga dagar det har varit och fortfarande är. I tisdags tömde vi lägenheten och städade den. I onsdags åkte vi med flyttbilen som vi hyrde till Kramfors, där lastade vi av alla våra möbler och saker. Vi fick hjälp av Mickes släkt.
Natten till torsdag åkte vi tillbaka till Gotland med flyttbilen. Vi han med båten i Nynäshamn som gick fem över elva, trots att vi försov oss. Jag vaknade kvart över tre, vi skulle ha åkt kl tre.

Väl på Gotland så lämnade vi igen flyttbilen och nycklarna till lägenheten, och sen åkte vi till Bim och Christina i Sproge. Här har vi tagit det lugnt. Jag tog mig ett efterlängtat bad i badkaret.
Idag åker vi tillbaka till Kramfors. Vi åker med tåg från Stockholm.

Det kändes så där att komma upp till Kramfors igen. Jag trodde det skulle kännas lättare, men samtidigt får jag ju tänka på att jag är ju extremt trött, så det är svårt att överhuvudtaget ta in nåt.
När jag såg höga kusten bron, visste jag att snart är vi i Kramfors, vårt nya hem. Jag tror det kan bli bra, bara jag får tid att återhämta mig.

Nu ska jag dricka mitt te och lyssna på kossorna som mua. Sen blir det fart och massa resande igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar