Kramfors

Kramfors

torsdag 9 augusti 2012

Flyttångest

Det här blir ett mycket kort blogg inlägg. Jag har mycket att göra idag. Först ska jag duscha och försöka få i mig lite frulle, innan jag åker in till Visby där jag ska träffa Regina och eventuellt Linea, och gå i medeltidsbyn. Micke är ledig idag men får fullt upp med att ordna för flytten. Precis allting har strulat när det gäller flytten. Jag orkar inte dra upp allting, men vi får börja om från början, och vi som trodde allt var klart.

Vi planerar att flytta upp till Kramfors den 17 den här månaden. Det är på fredag nästa vecka. Vi är inte på långa vägar klar och på söndag kommer tonåringarna (Regina & Linea) hit igen och ska sova en natt, innan dom tar färjan tillbaka till fastlandet. Vi kan ju inte packa ner hela bohaget då tjejerna ska komma. Men jag är så glad att få vara med dom, och det ska nog gå att fixa frulle åt dom bland alla kartonger. Käka middag kan vi göra ute.

Snacka om att ha flyttångest, det är bara förnamnet. I morse vaknade jag av en hemsk mardröm om flytten, usch, det får inte hända!
Jag mår inte bra av allt strul som är nu då vi ska flytta. Jag är tacksam över att jag har min tro på Jesus. Igår kväll, då jag inte kunde sova pga allt som är nu, så tänkte jag på den där sången "Du omsluter mig på alla sidor och du håller mig i din hand". Med den i huvudet lyckades jag tillslut somna.

Det här skulle ju inte bli nåt långt inlägg. Bäst att sluta nu då och sätta igång med frukosten.

Kom ihåg att Jesus bryr sig om just dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar