Kramfors

Kramfors

måndag 20 augusti 2012

På plats i Kramfors

Nu är vi äntligen på plats i vårt nya hem i Kramfors. Det blev en väldigt jobbig flytt det här med massa resande hit och dit. Jag måste ha fått kraft från ovan som gjort att jag har orkat. Men visst har det varit lite svajigt under några dagar, då sömnbristen tog över.
Men jag tycker att vi har klarat det bra, även om vi har varit extremt trötta under veckan. Micke har gjort ett fantastiskt jobb som har kört fram och tillbaka mellan Gotland och Kramfors. Sista resan upp till Kramfors åkte vi tåg från Centralen i Stockholm. Elvis skötte sig exemplarisk under hela resan, under alla resor var han duktig. På tåget sov han på sätet bredvid mig. Han var lite nyfiken på bruden som låg på sätet bakom honom (en Labrador ), men hon visade inget intresse av honom, så då tröttnade han och somnade om.

Vi ha fått till det bra i lägenheten, tycker jag. Vi är ju inte på långa vägar klar, men det blir bättre och bättre för varje dag. Idag har jag spikat upp tavlor, men tavelkrokarna tog slut, så jag måste köpa fler idag. Kära nån vad svårt det är att sätta upp tavlor. Vi har alldeles för många, så flera tavlor ska till förrådet, men frågan är vilka.

Elvis och jag har varit på en långpromenad. Vi träffade två kvinnor med en svart pudel. Den pudeln blev jätteglad och ville leka. Vi släppte lös dom på en fotbollsplan, men Elvis ville bara hem. Han läxade upp den andra hunden och ville hem sen, tråk Måns!
Det bor en hund till i samma hus som oss och den hunden brukar den svarta pudeln leka med. Dom brukar ta promenader ihop fick jag veta av kvinnorna med den svarta pudeln. Dom föreslog att vi skulle gå ihop allihopa med våra hundar, det tyckte jag var en bra idé.

Det finns så mycket mer att berätta, men det kanske jag tar nån annan gång. Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar