Kramfors

Kramfors

lördag 17 augusti 2013

Ett år har gått

Idag är det ett år sen som jag och Micke lämnade Gotland och flyttade till Kramfors. Även om jag inte ångrar att vi flyttade tillbaka till Norrland, så har jag många fina minnen från Gotland. 

På bilden ovan är från en av alla trevliga promenader med Elvis. 

Vi fick se många kända personer under våra 4 år på ön. Jill Johnson, Amy Diamond, Mojje, Magdalena Graaf mfl. 
Men extra speciellt var det nog då Zlatan var där. Jag är ingen fotbollsfantast, men det var ändå en speciell känsla att se han. 

Zlatan skriver autografer. Jag tog ingen autograf. Jag har inte riktigt fattat poängen med det. Då fotar jag hellre. 


En annan känd person som vi fick se var drottningen. Jo, kungen var med han också, men jag lyckades fota den legendariska vinken från drottningen. 


Gotland har ju många raukar. Min favorit rauk finns på Fårö och kallas för hunden. Inte konstigt att jag gillar den, jag älskar ju hundar :-)


Dom här raukarna finns också på Fårö. 


Jag tycker om den här bilden med ringmuren och kyrktornet som sticker fram på andra sidan muren. Snyggt med dimman. 


Visby är en sån vacker stad, inte minst pga alla sina fina byggnader. 


Solnedgången var fantastisk att se. Många kvällar som jag har gått kvällspromenad med Elvis och njutit av solnedgången. 

Jo, visst finns det mycket fint på Gotland. Det är en fantastisk ö. Men jag trivs ändå bäst här hemma i Norrland. Men jag kommer absolut att åka tillbaka till Gotland på semester. 


Micke på Gotland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar