Kramfors

Kramfors

onsdag 21 augusti 2013

Mer från Gotland


Jag fortsätter med lite fler Gotlandsminnen. För dig som inte har läst mitt tidigare blogginlägg, kan jag berätta att jag och min man Micke har bott 4 år på Gotland. För ett år sen flyttade vi tillbaka till Kramfors. Jag vill därför berätta om några av mina minnen från Gotland genom ord och bilder. 

Bilden ovan är på vår hund Elvis då han sitter bredvid mig på en bänk i Almedalen. Vi satt ofta där då vi bodde i Visby. Jag var ensam hemma på dagarna då Micke jobbade, så för att få se lite folk och komma ut så tog jag Elvis med mig till Almedalen och satte mig där. Både jag och Elvis tyckte om att sitta där och titta på folk och fåglarna i dammen. 


Här är min dotter Regina i sina medeltidskläder. Det var så klart under medeltidsveckan som hon och många andra gick klädd så. Jag tycker att hon är jättefin i kläderna. 


Våra vänner Britt-Marie och Christina hade också hund. Christinas hund heter Lova och Britt-Marie's hunds namn är Idde-Fix. Vi åkte ofta ut på utflykter och tog så klart hundarna med oss. Just här sitter de i bilen och väntar på att få komma ut. 


Här är Elvis igen med sina kompisar Lova och Idde-Fix. De ser ut att ha det väldigt skönt där under trädet. 


Bilden här är hamnen i Visby. 


Jag vill avsluta med en bild som jag tog i Klintehamn under en kvällspromenad med Elvis. Där gick jag ofta då vi bodde i Klintehamn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar