Kramfors

Kramfors

fredag 22 november 2013

Även en stjärna har brister

Hej å hå!! Ja, jag säger då det! När jag väl får för mig något och krafterna räcker så då gör jag det. Nu på morgonen har jag strukit och satt upp julgardiner i köket och i vardagsrummet. Adventsstjärnan och en och annan ängel har kommit fram också. Glitter, kulor, tomtarna och krubban väntar jag ett tag till med. 
Så nu har jag fint till advent...ja, åtminstone i fönstren. Städa var det ju också förstås :-/
Jo, jag vet att man brukar städa först och sen pynta, men jag följer ju inte "man bör" reglerna annars, så varför ändra på en tradition ;-)

 
Fönstret i vardagsrummet. Stjärnan hade fått sig några smällar i julkartongen. Den var en aning tilltyglad. Men jag fixade till den så gott det gick. Sen tänkte jag "även en stjärna har brister", och hängde upp den. 


Här är då köket. Ängeln hänger fint i fönstret. Jag vet inte om ni ser elljusstaken i fönstret, men den finns där. Det är egentligen Reginas, som hon fick i julklapp av några vänner på Gotland. Den har blivit kvar här bland våra julsaker. 


Här om dagen var jag och Elvis ute i vanlig ordning med Anne, Bojan och Bilbo. Vi fick två nya vänner på vår promenad. Lilla Milo (bilden här ovan) och hans Husse. Vi har träffat Milo förr så det var en ny/gammal vän till Elvis och Bilbo. Men jag tror inte de har hängt med på promenad tidigare. 


Elvis och Milo snackar lite skvaller. 

Annars är väl dagarna som vanligt. Jag är ute på promenader, sover, går i kyrkan, träffar vänner..ja, ni vet..allt det där som kallas för livet. 


Jag har börjat läsa Matteus evangeliet nu. Jag har läst ganska mycket ur gamla testamentet på sistone, så jag tyckte det ska vara skönt med nya testamentet ett tag nu. Evangelierna, du vet, Matteus, Markus, Lukas och Johannes evangelierna är verkligen något jag rekommenderar att läsa. Speciellt om man inte är en van bibelläsare. De finns i början av Nya testamentet. 

Nu ska jag vila en stund innan jag ska ut med Elvis. Jag känner att jag fick ont i bröstkorgen av att sätta upp gardiner. Knashjärtat gillar inte sånt! 

Ha en alldeles utmärkt helg allihopa!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar