Kramfors

Kramfors

söndag 3 november 2013

Fart & fläkt & lugn vila

Jo, nåt sånt kan jag sammanfatta de senaste dagarna. Vissa dagar har jag haft fullt upp så nästa dag har det varit vila som gäller. Men det har bara varit roliga händelser, så att jag blir trött och slut mellan varven gör inte så mycket. Det är det värt. 

På dagarna så brukar jag träffa Bojan, Anne och pudeln Bilbo. Vi går ca 1,5 timme varje dag. Det är så skönt och uppfriskande, och hundarna får springa av sig. Här om dagen så träffade vi en kvinna som hade en soft terrier vid namn Mirra. Vi släppte lös hundarna så de fick springa av sig och leka. 


Full rulle, åtminstone på Bilbo och Mirra. 


Elvis och Mirra bekantar sig med varandra. 

I fredags var vi iväg till Härnösand och vaccinerade Elvis. Det var två år sen sist vi gjorde det och den vaccination han fick på Gotland ska tas vartannat år. Den han fick i fredags ska antingen tas om tre år eller om ett år, sa veterinären. Om jag väntar i tre år så har han inget skydd mot kennelhostan. Då måste han vaccineras varje år, så det ska vi göra. 


Det är ju allhelgonahelg den här helgen. Jag brukar tända ljus i minneslunden den här helgen, men i år blev det inte så. Men farmor, farfar, mormor och andra som jag känner som har lämnat detta jordelivet finns ju i mitt hjärta och i mina tankar ändå. 

Igår var jag och Micke till Träffen här i stan och åt god middag. 


Jag tog en filé Oscar med stekt potatis, bea, sparris och räkor. Det var jättegott! 

Efteråt åkte vi till Inga-Britt och Palle. Där fick vi glasstårta. På kvällen var jag jättetrött men jag kämpade mig igenom "Så mycket bättre", för det vill jag inte missa. Den här gången tyckte jag att Ken Ring (eller vad han heter) gjorde bäst tolkning. Det var Bo Kasper's dag igår. 

Idag ska jag försöka ta mig till kyrkan. Vi får väl se hur det går med det. 

Ha det bäst och kom ihåg att du är älskad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar