Kramfors

Kramfors

onsdag 20 november 2013

Dagarna går



Jag hittade den här gamla goingen på youtube...ja, låten alltså. skön musik och skön text!

Dagarna går! Jo, nå gör de det alltid. Snart är det jul igen! Igår föll det lite vitt till marken. Det behövs i det här mörkret. Jag hoppas det kommer lite mer. Jag börjar lite smått att längta till jul. Även om jag inte är någon julfantast, så kan jag längta lite till det där mysiga som är kring jul och under juldagarna. Det är väl framförallt maten jag längtar efter...haha. Julskinga, köttbullar, kalvsylta och revbensspjäll är jag inte så förtjust i. Men det finns så mycket annat, tex lax, ägghalvorna, Janssons frestelse, lutfisk och sillarna, det är gott! Blana, som är en norrländsk tradition på julbordet, är också gott. Fast jag vet inte om det är mer vanligt längre upp i landet. Det är inte jättevanligt att det finns på julbordet här. Det fanns på julbordet som jag var på med Mickes jobb förra året. Det julbordet hade blana. Blana är alltså messmör blandat med vispad grädde, så nu vet du det. Värt att prova!

Igår var jag och Elvis ute med Anne, Bojan och Bilbo. Vi hade inte träffats på några dagar, så det blev extra kul att ses. Vi ska nog ses idag med.

På kvällen kände jag mig ovanligt pigg, så jag åkte på bön i Pingstkyrkan. Det var ett tag sen som jag var på bön i kyrkan, så det kändes bra.

Idag blir det promenad med vänner och kycklingköttbullar till middag. Ha en underbar onsdag allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar