Kramfors

Kramfors

lördag 9 november 2013

Bland stugor och kantareller

Igår gick jag med mina vänner Bojan och Anne till hälsostugan och sen gick vi till en jaktstuga. Det är ganska långt dit, så första sträckan tog vi bilen. Men sen gick vi genom skogen. 


Det var så fint där med en fantastisk utsikt. 


Kan man annat än att älska Norrland då man är på ett sånt här vackert ställe? 


Så fint och som rogivande. 


Bilbo och Elvis var också med så klart! 


Jag med Bilbo och Elvis. 


Elvis fick syn på något annat, så han ville inte vara med på bild längre. 

När vi var i jaktstugan så fika vi. Jag hade med mig varm choklad och mackor. Det var gott med fika efter att ha gått ett tag i skogen. Vi hade vackert väder. Solen sken, men lite kyligt var det ändå. 


På hemvägen plockade vi kantareller. Det fanns hur mycket som helst. Det var bara det att vi hade inte räknat med att vi skulle plocka svamp, så vi hade ingenting att lägga svampen i. Jag tog en tom, liten påse. När den var full och knappt gick att få igen så fick det räcka med svamp. 

På kvällen stekte jag kantareller i smör och hade på en tunnbrödsmacka med lite riven ost på. Så gott! 

Det blev massa kantareller över, så det blir nog en svampmacka till frukost idag. 

Mamma och pappa ska komma idag. Jag hoppas de vill gå i den nya gallerian. Den har de inte sett än. 

Jo, förresten! Jag chattade med min dotter Regina också igår. Hon kanske kommer upp till nyår. Jag hoppas det blir så. 


Min fina dotter Regina! 

Ha det bäst allihopa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar