Kramfors

Kramfors

måndag 18 november 2013

Vilda Hilde & Matt 22

Natten till igår fick jag nästan ingen sömn. Stormen Hilde härjade på som bara den, och bor man i en takvåning som vi gör, så låter det väldigt mycket när det stormar. Det lät som om taket skulle blåsa bort. När jag tittade ut genom fönstret så såg jag att fler hade svårt att sova. Teven stod på kl tre på natten i flera lägenheter i huset mitt i mot oss. 

Men det var väl inte hela världen med lite storm. Jobbigt bara att inte kunna sova. I går serverade jag i Pingstkyrkan. Det var jag och två till som hade serveringen. Det var ett em möte och jag som inte hade sovit något undrade förstås hur det skulle gå. Det gick bättre än vad jag trodde. Det var bara en person som jag brände med kaffe. Jag hade förväntat mig fler. Motoriken är inte den bästa på mig, speciellt inte då jag är trött, så att hälla upp kaffe i koppar kan vara en utmaning. 

Predikanten predikade från Matteus 22, om liknelsen om kungasonens bröllop. Det blev en väldigt lång predikan om det. Jag orkar inte skriva om det här, men om du vill kan du slå upp det i Bibeln och läsa det själv. Jag läste det i morse för jag kände att jag inte riktigt kunde släppa predikan. Om jag förstår det rätt så handlar det om att vi inte ska vara så upptagna med oss själva och våra "projekt" så vi missar målet. 
Berättelsen avslutas med "Många är kallade, men få är utvalda". Jesus kallar på dig och mig. Han vill att vi ska ta emot honom i vårt liv. När vi har gjort det så är det viktigt att vi fortsätter att leva för honom och inte låter massa andra saker ta över. Så tolkar jag predikan och det bibelstället. Hoppsan, jag som inte skulle skriva om det här...jaja, det blev så ändå :-)


Igår var det en fantastisk måne. Den var så stor och vacker. Tyvärr får den inte en rättvis bild av sig på fotot. Den var mycket större och finare på riktigt. 

Nä..nu kurrar min mage nåt så förfärligt så det är väl bäst att fixa lite frukost så magen blir nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar