Kramfors

Kramfors

torsdag 28 november 2013

Får jag presentera Kalle Kaviars syrra?!

Ja, vad ska jag säga? Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta. Igår fick jag för mig att bli blondin. Det var längesen jag var det och jag har funderat på det länge. Så jag knallade iväg till affären och köpte ett paket hårfärg. Jag valde ett med en ganska mild blond färg. 


Så här blond tyckte jag räckte. Jag följde instruktionerna väldigt noga, men resultatet blev inte bra. Jag fick nån konstig färg på håret som var en blandning av guldfärgat och mörk orange. Nä, så ville jag inte ha det!

Jag köpte ett nytt paket med hårfärg. Den här gången tog jag "super blond", för jag tänkte att då kanske jag får rätt färg. Ljus färg verkar ha svårt att bli ljust på mig, så jag slog till med något mer rejält. 


Snyggt! Den här färgen hade ju inte varit fel..om det blev rätt förstås. 


I med hårfärg, håll tummarna och se glad  ut och hoppas på det bästa. Hoppet kommer man långt med, men inte alla gånger. 


Får jag presentera Kalle Kaviars syster?!

Nä, suck vad fult det blev! Nu vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det. Så här kan jag ju inte gå kring. Jag ska ringa till min frisör så fort hon öppnar och fråga om hon kan hjälpa mig och hoppas på en tid så fort som möjligt. 


Men lite bus med håret kan jag ju roa mig med. Vad sägs om framåt kammad lugg? 


Hello darling! 

Kära nån! Tänk om frissan inte har nån tid! Vad gör jag då? Tur vi har många frisörer här i stan. Nån måste det ju finnas tid hos. Men det är ju lite bråttom. Jag kan ju inte gå kring så här. 

Fortsättning följer ang mitt hår. Vem vet? Kanske jag är helt flintskallig i morgon :-/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar