Kramfors

Kramfors

måndag 25 november 2013

Kvällstankar till Gud



Det var ett tag sen som jag delade med mig av en dikt här i bloggen. Det blir ingen nyskriven dikt eftersom jag ännu inte har fått copyright på dem, men det är på väg att bli. Men denna har jag copyright på, så den törs jag dela. "Kvällstankar till Gud" heter den. Jag har säkert haft den tidigare här i bloggen, men en repris skadar ju inte. Jag tycker Carolas låt "Nära dig" passar bra till den här dikten.

Jag sitter tyst och tänker på dagen som gått.
En tyst stund med bara dig och mig.
Dagens alla krav, ord, stress, ljud och måsten
bleknar bort i tystnaden med dig.
Nu finns bara du och jag.
En stund av tystnad och vila.
En stund då jag får släppa allt
och bara vila i din närhet.
Morgondagen har ännu inte kommit.
Dagen idag är snart slut,
men nuet finns just nu
och den har jag med bara dig.
Detta nu som du ger utan krav.
Bara slappna av och ta emot din
kärlek, frid och din kraft för en ny dag.
Detta nu...en tyst stund med bara dig
får mig att känna att jag är din
och du är min genom varje stund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar