Kramfors

Kramfors

lördag 16 november 2013

Besök hos Sven

Igår besökte jag och Micke vår vän Sven som har leukemi. Han har fått ett rum på kvarnbacken som han nyss har flyttat in i. 
Jag hade bakat en ananaskaka och kokat kaffe som vi hade med oss dit. 


Fina Sven! Han är så glad och positiv trots att han är sjuk. Han har verkligen humorn och glimten i ögat kvar. 


Vi satt vid bordet bland alla hans fina blommor som han har fått. Nu kom inte så många blommor med på bilden. Jag tänkte inte på att fota dom när jag var där. Dumt av mig att inte flytta på termosen så hans fina fru Maud som är på fotot också kom med. Maud lever inte längre, åtminstone inte kvar här på jorden. Hon är hos Jesus i himlen. 
Det känns bra att ha ett sånt framtidshopp, tron och hoppet om att vi en dag ska mötas i himlen. 


Jag tror att Sven tyckte om kakan för han tog flera gånger av den. Själv var jag inte så nöjd över kakan. Jag tyckte den blev för torr. Jag hade ju kört den lite längre i ugnen än vad den skulle vara, för jag tyckte den var så lös först då jag tog ut den. Kanske var den bra ändå från början. 


Jo, du ser rätt! Det finns pepparkaksfil att köpa. Jag kunde förstås inte låta bli att köpa hem en liter. Den blev perfekt som kvällsfika efter all ananaskaka som jag hade ätit under dagen. Den är riktigt god! Ja, om man gillar pepparkakor förstås, och det gör ju jag. 

Nu på morgonen har jag hunnit med att gå stavgång. Det var ett tag sen jag gick med dem, så det kändes i armarna. 
Men det känns skönt att ha gått. Inte bra att göra uppehåll så här länge som jag har gjort. 

Micke jobbar idag, men när han kommer hem ska vi till hockeyhallen och se Mickes brorsson Fabian spela hockey. Åtminstone ska Micke dit. Vi får se om jag följer med. 

Nu vill jag önska dig som läser min blogg en riktigt bra dag och trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar