Kramfors

Kramfors

lördag 14 maj 2011

Arga gubben och fest

Jag blir så trött på folk som bara gnäller, tjatar och lägger sig i. Har dom inget eget liv att se till, istället för att hacka på andra? Ibland så känns det som om vad jag än gör, så gör jag fel. För en del är jag för tyst, för andra pratar jag för mycket. För vissa gör jag saker och ting för fort medans andra tycker jag gör allt för långsamt. Vissa säger att jag går och lägger mig för tidigt, andra att jag borde sova mer osv osv. Jag blir så trött och sårad. Mat, är det vanligaste folk har åsikter om. Förr åt jag för onyttigt, vilket iof är sant, men det är ju ändå mitt liv. Nu äter jag för nyttigt, för att jag inte har druckit läsk sen i februari och dragit ner på sockret. Jag har bytt ut läsk mot te och godis mot ägg, frukt och grönsaker, är det fel?
Däremot unnar jag mig godis nån dag i veckan och pizza, glass eller liknande saker, nån gång ibland. Folk har säkert åsikter om det också. Dom verkar ha åsikter om precis allt som jag gör.

Idag blev jag utskälld av en helt främmande gubbe för att jag lät Elvis gå framför mig. Han blev stortokig och började skrika och gorma från sin balkong. Vad är det för fel på folk?? Hade jag velat ha en jätte väluppfostrad hund som inte fick nosa i marken och som pissade på komando, så hade jag ordnat det. Men jag vill inte ha en sån hund. Han påstod att jag skulle gå framför hunden, hur kul är det? Sen ändrade han sig, och sa att hunden skule gå på sidan om mig. Det tror jag mer på, men inte min hund. Jag vill ha Elvis framför mig, det är en hjälp för mig...men det orkade jag inte stå förklara för den skrikande gubben, som förmodligen var full.

Men nu till nåt roligare! I morgon fyller Nathalie år och då ska jag och Micke dit och fira henne. Tårta blir det, det vet jag, för det skrev hon i sin inbjudan, och det ska bli så gott. Jag har presenten klar och inslagen, men jag tänker inte skriva här vad det är, ifall hon skulle läsa min blogg.

Ikväll är det melodifestivalen. Klart jag ska se den och heja på Sverige.

Ha det bäst, vem du än är och skäll inte på andra...det lönar sig inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar