Kramfors

Kramfors

måndag 16 maj 2011

Ben och Skorpan

Igår var vi hem till Simon och Nathalie. Nathalie fyllde år, så vi var där och firade henne. Det var massvis med folk där, de flesta kände vi. Det var trevligt att träffa dom igen. Simon och Nathalie har ganska nyligen köpt hus, och det var första gången för oss som vi hälsade på dom i deras nya hus. Det var fint och med stor trädgård.

Idag flyttade Ben och Skorpan in hos oss. Dom verkar trivas bra. Jag har kokat mackaroner åt dom, för det ska dom gilla. Jag är jätteglad över dom, och jag hoppas dom ska trivas. Skorpan är den som är mest nyfiken av sig. Han klättrar gärna. Ben klättrar inte så mycket, kanske för att allt är nytt för han. Han har klättrat lite, men han är mycket klantigare än Skorpan. Skorpan är snabb och äventyrlig, medans Ben är mer försiktig och klumpig. Jag har ingen bra bild på Ben, han ville inte bli fotat, men Skorpan har jag bättre bilder på.

                                                                  Skorpan



                                       
   Skorpan älskar att klättra, och hon är riktigt duktig på det.

 I buren finns våning med stegar och andra leksaker, som följde med buren. Ben och Skorpan är kullsyskom och är 5 veckor. Jag gav Ben namnet efter en sång som Michael Jackson skrev som barn. Den handlar om en råtta som heter Ben, låten heter som råttan. Skorpan tyckte jag var en passande namn på en råtta, så därför fick den handra råttan heta det.

Nu ska jag se om mackaronerna har kallnat, och se om Ben och Skorpan vill ha lite mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar