Kramfors

Kramfors

onsdag 11 maj 2011

Musik, migrän och en ny vän



Vaknade i morse med migrän, vilket är ganska vanligt att jag gör. Jobbigt, speciellt då halva synfältet är borta pga allt flimmer för ögonen. Men med några alvedon, några timmar i soffan framför teven och musik, så är migränen i stort sett borta nu. Jag har lyssnat bla på Alanis Morissette. Hon är så grymt bra. Jag hade en skiva med henne en gång, men jag har ingen aning om vart den skivan har tagit vägen. Saknar den faktiskt, tur det finns you tube!

Strax ska jag börja med middagen. Jag har inte bestämt än vad det ska bli, men det lutar mot pasta av nåt slag. I går käkade jag kroppkakor, eller palt, som jag kallar det. Men jag gjorde dom inte själv. Det är bara jag som tycker om palt i det här hemmet och då känns det som ett onödigt jobb, då det finns att köpa färdigt för bara några kronor på affären.

Jag har varit ute på blocket och tittat efter en ny vän till mig. Det är inget fel på Elvis, han är den bästa vän man kan ha, men det skulle vara roligt med en kanin eller ett marsvin också. Jag hittade några jättefina vädurskanin ungar, här på Gotland. Frågan är om Micke går med på det. Men å andra sidan skulle det vara trevligt med ett marsvin också. Kan inte riktigt bestämma mig. Jag har ju en bur i förrådet till ett marsvin, som bara står där. Det är egentligens Reginas, men hon verkar inte ha nån användning av det. Hm, svårt val...men det svåraste blir nog att övertala Micke.

Nåja...vi får se hur det blir! Ha det bäst allihopa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar