Kramfors

Kramfors

fredag 27 maj 2011

En knöl och tatuering

Idag hade jag tänkt att åka in till Visby men då jag vaknade i morse så åskade det och spöregnade. Det regnar inte just nu men det ser väldigt mörkt och muligt ut, så då tar jag Visby en annan dag istället.

Elvis har nåt konstigt i ljumsken. Det är en knöl som ser infekterad ut. Idag bokade jag tid till vetrinären och fick en tid redan i morgon. Skönt att jag fick en tid fast det är helg. Vi har väntat i flera dagar för att se om såret/knölen blir bättre, och ett tag tyckte vi det, men nu har knölen vuxit, så då såg jag inget annat alternativ än att kontakta vetrinären.

Jag har funderat en längre tid på att göra en till tatuering. Jag gjorde en tatuering för snart 15 år sen på min högra överarm. En taggtråd runt armen med en ros blev det då. Nu har jag funderat hit och dit, men jag har inte kunnat bestämma mig riktigt för vad jag ska göra. Men det finns tre olika alternativ som jag vill göra.

Ett alternativ är att jag vill tatuera in ett stort kors på min vänstra överarm. Det ska växa murgröna som slingrar sig upp för korset. Längst ner ska det sitta två råttor på var sin sida av korset. Jag tror det kan bli hur snyggt som helst. Korset symboliserar min tro på Jesus, murgrönan symboliserar Gotland (murgröna är Gotlands landskapsväxt), och råttorna min kärlek till djur. Det hade nog sett lite konstigt ut med en pudel vid korset :)

Det andra alternativet är att jag vill ha en tatuering med min dotters namn, Regina. Kanske som ett armband runt höger handled. På den vänstra har jag ju klockan och då kommer den ju inte att synas. Det skulle nog vara snyggt.

Det tredje alternativet är att jag vill tatuera in mina hundars namn, de hundar jag har och har haft som vuxen. Det blir bara två än så länge, Ross och Elvis.

Nåja, det blir ju inte än på ett tag, det kostar ju en slant att göra dom. Men det skulle vara kul. Speciellt den med korset tycker jag om (iaf som den ser ut i min skalle) Det gäller ju att förklara bra för tatueraren så den blir som man vill ha den.

Idag blir det film dag tror jag. Inte kul att vara ute i det här vädret.

Jag återkommer angående Elvis knöl i ljumsken. Jag hoppas inte det är nåt allvarligt. Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar