Kramfors

Kramfors

onsdag 18 maj 2011

Småkillarna trivs

Det går bra med småkillarna. Dom verkar trivas i sitt nya hem, men jag har inte riktigt fått dom tam än. Jag pratar med dom flera gånger om dagen och öppnar buren och mjukar dom, det tycker dom om. Men dom är inte så förtjusta i att jag lyfter upp dom, då blir dom arga, så jag får ta det lite lungt.

Jag har märkt att dom har vissa rutiner, eller en viss ordning på hur saker och ting ska vara. Tex så vill dom inte att jag lägger mat på övre våningen. Då tar dom maten kvickt och bär ner det. Dom sover väldigt mycket, och det gör dom oftast på övervåningen. Det är inte konstigt att dom sover mycket, för dom är ju bara bebisar än, 5 veckor. När dom är vakna, är det full fart på dom, speciellt på kvällarna.

Jag har märkt att dom båda, speciellt skorpan, har ett hiskla temperament. Igår stoppade jag in handen i buren för att se om Skorpan ville komma upp i handen, men det ville han inte. Han blev stortokig och gick till attack mot mig. Jag drog snabbt ut handen och stängde luckan, och då hoppade Skorpan mot luckan och var jättearg. Men han lugnade snabbt ner sig igen. Hm...hur ska detta gå? :-/
Men jag älskar dom båda. Jag tror bara att Skorpan blev lite överaskad.

Jag läste att man kunde ge dem kokt ägg, så det har dom fått till frukost, precis som jag ;-)
Gissa om dom tyckte om det? Dom älskade det! Skorpan blev så glad så när det var slut gick han till luckan, som om han väntade på mer ägg. Ben tyckte om det också, men nöjde sig med några tuggor.

Jag har fortfarande ingen bra bild på Ben. Jag ska försöka fota han idag, men han springer ju och gömmer sig så fort jag ska fota honom.
I morgon ska jag åka in till stan och köpa lite mer grejor till dom. Det ska bli kul och jag hoppas jag hittar nåt som dom gillar.

Jag har lite ont i hjärtat nu på eftermiddagen. Ändå har jag tagit det lungt idag. Jag har bara diskat, duschat och tagit en promenad med Elvis idag. Men det brukar gå över. Jag är inte särskilt orolig.

Nu ska jag göra mig en kopp te innan jag ska gå ut med Elvis igen. Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar