Kramfors

Kramfors

fredag 24 maj 2013

Dålig vård

Elvis är dålig igen. Det började igår morse. Han var darrig, hade svårt att gå, kunde inte hoppa upp i soffan, kunde inte gå i trappor och ville inte gå på promenad. Matlusten hade han kvar. Den brukar annars försvinna då han är dålig. På em var han lite piggare, så då lyckades jag gå en promenad med honom. Men han gick sakta och behövde stanna och vila flera gånger. Jag har ringt flera gånger till veterinärhuset i Sundsvall och försökt få tag på Elvis veterinär, men utan resultat. De lovar bara att han ska ringa, men han ringer aldrig. Igår bad jag Micke ringa. Det kanske går bättre för honom eftersom han är man och det alltid är kvinnor som svarar. Det fungerade något bättre. De hade tid att lyssna på Mickes funderingar och hon lovade han att veterinären skulle ringa samma dag, alltså igår. Men inte ringde han. Nu vet vi inte vad vi ska göra. Härnösand har sagt att de har gjort vad de har kunnat och kan inte göra mer för Elvis. Hans sjukdom, som förmodligen är en lungsjukdom (de har ju sett något på hans lungor på röntgen men som de inte vet vad det är), kräver mer avancerad vård, som de i Sundsvall har. I Sundsvall har de gjort lungsköljprov men som inte visade på några bakterier. Det var alltså bra. Men de vet fortfarande inte vad de har sett på lungorna och svaret från kameraundersökningen har vi inte fått, mer än att det inte är cancer. Det är ju konstigt att veterinären inte hör av sig, fast han har fått massvis med påminnelser om att han ska ringa oss.
Mycket dålig stil, måste jag säga. Micke sa igår att vi får nog vända oss till någon annan veterinärmottagning.

Idag är Elvis dålig också. Vill inte gå på promenad, skakig...ja, precis som igår.

Jag har däremot varit på promenad idag. Igår var jag lite dålig, så då blev det inget, men idag har jag gått med mina stavar. Jag tycker det är roligt. Det skingrar tankarna lite och jag blir gladare av det. Det är rena rama terapin :-)
Jag är så glad över kläderna och stavarna som jag fick.

Men nu kurrar magen och det betyder att det är dax för frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar