Kramfors

Kramfors

måndag 27 maj 2013

Morsdag

I helgen blev inget som det skulle. Vi hade tänkt att åka ut till Rotsidan i lördags. Det var kanonfint väder. Vi tänkte grilla och bara ta det lugnt. Men på morgonen då vi vaknade var Micke sjuk. Han hostade så han nästan spydde och mådde skitdåligt. Så det blev ingen utflykt till Rotsidan. På söndag var han något piggare, men ändå fortfarande sjuk. Men vi åkte hem till Mickes mamma på em och uppvaktade henne på morsdag. Det var trevligt! Lars och Mari var också där.

Självklart ringde jag min mamma och grattade henne på morsdag. Det blir ju lite långt att åka dit bara över dagen, så då är det ju skönt att det finns telefon så det går att ringa.

Min dotter Regina ringde till mig också på kvällen. Hon hade jobbat under dagen, så hon fick ingen tid att ringa tidigare. Men huvudsaken att hon ringde. Jag blir glad av att prata med Regina.

Jag brukar inte ordna nån morsdagstårta till mig själv, eftersom Regina inte är här. Men i år köpte jag faktiskt en. De sålde dem billigt på Willys, så jag köpte hem en. Den var god!

Jo, just det ja! När vi var hos Mickes mamma så fick jag en stor kasse med kläder av Mickes mamma, som hon inte kan ha längre. Det var riktigt fina kläder. Jag blev jätteglad!
Jag har ju gått ner i vikt, så jag behöver nya kläder.

Nu ska jag ta min morgonpromenad innan det börjar regna. Det ser lite grått och trist ut idag. Det blir nog regn.

En bild på min tårta får bli dagens bild i min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar