Kramfors

Kramfors

söndag 12 maj 2013

Norrfällsviken

Igår fyllde Lasse 46 år. Det firades i hans och Maris stuga i Norrfällsviken. Det var trevligt. Vi var 12 personer och några katter och hundar. Det blev en grillfest och efter maten fick vi tårta och massa annat gott. Det var en väldig dimma där, men jag fotade ändå, och fick en ganska fin bild över Norrfällsviken. Jag lägger in den nederst i detta inlägg.

När jag var och rotade bland mina böcker i bokhyllan, så hittade jag en diktsamling av Lars Björklund. Vill dela med mig av en av hans dikter.

Jag tror på ljuset
natten och kylans
övermakt
slumrande i mitt inre
som fröet
i den omtöcknande jorden

Jag tror på livet
dödens och förintelsens
antites
växande i min kropp
som trädet
i den stormande vinden

Jag tror på kärleken
ensamhetens och avgrundens
motsats
boende i mitt hjärta
som fåglarna
under den ändlösa himlen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar