Kramfors

Kramfors

fredag 17 maj 2013

Lugnet efter stormen

Min mamma har varit till oss i två dagar. Hon åkte hem igår. Det har varit trevligt att ha henne här. Hon var mest intresserad av att shoppa och det ville hon göra bägge dagarna. Jag som har svårt att vara inne i stan och gå i affärer tänkte att det går ju fort att "göra Kramfors", stan är ju inte så stor, så jag var inte orolig. Men jag glömde att det var mamma jag skulle gå med. Att prova tre plagg kan ta en halvtimme för henne. Vi har gått på stan här i Kramfors i två dagar, men bara hunnit med tre butiker :-/
När vi var inne på Eriks hjälpen så trodde jag att jag skulle svimma. Allt började snurra, så jag fick gå ut och sätta mig på trappen för att få luft så jag inte skulle tuppa av.

Men annars är hon en intensiv människa som vill att det händer nåt hela tiden och pratar oavbrutet. Det händer något hela tiden när man är med mamma, så tråkigt har man inte.
Vi är inte så lika hon och jag. Mamma är som en duracellkanin som har hur mycket energi som helst och jag är mer som Skalman. Jag trivs bäst själv och vill ta det lugnt och göra saker i min takt. Där kan jag vara lite avundsjuk på mamma. Tänk vad mycket jag skulle ha fått gjort om jag hade lika mycket energi som henne.

Det märks att jag har varit igång mycket. Skallen fungerar inte riktigt idag. Tex kokade jag ägg till frukosten i morse. Vad gör jag? Jo, när äggen var klara och jag skulle ta upp dem, så stoppade jag ner fingrarna i det kokande vattnet :-/

Jag får väl leva med att jag kommer att vara lite knäpp i några dagar nu, tills jag har återhämtat mig. Två dagar på stan är nog rekord för mig, iaf här i Kramfors. Jag tycker att jag gjorde det bra. Visst var jag skittrött igår kväll och inte så trevlig att vara med. Jag blir så lätt irriterad då jag är trött. Men jag tycker att jag klarade det förvånansvärt bra ändå för att vara jag.

Nu ska jag njuta av lugnet efter stormen. Tillbaka till mina egna rutiner och njuta av det fina vädret. Jag hade tänkt att vara med två kompisar idag, men jag tror jag struntar i det och tar det lugnt.

Nåja, även om jag blev trött så har det varit trevligt att ha Mamma här. Jag blir ju trött för typ ingenting, så inte är det mammas fel.

Nu ska jag dricka te, äta upp chokladkakan som mamma glömde här och se Desperate Housewives :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar