Kramfors

Kramfors

onsdag 8 maj 2013

Sol & Lisbeth Salander frissa

Nu är det varmt! För min del så behöver det inte bli varmare. Jag har ju svårt för värme, blir lätt dålig då. Men än har det gått bra.

Jag träffade Bojan och Anne som var ute och gick med pudeln Bilbo. Bilbo är Elvis bästa kompis. Vi brukar ta promenader ihop. Vi kom precis hem. Vi gick i skogen, så Elvis är väldigt smutsig nu, men han ska klippa sig i morgon så han ska ändå duschas ikväll.

Igår var det jag som var till frissan. Jag började bli så långhårig så det var på tiden att jag klippte mig. Det blev jättefint! Det blev kort, tufft och snyggt!
Däremot inte jättelätt att fixa ordning frisyren. Jag vill ju ha en lättskött frisyr, glömde säga det. Jag var till samma salong som jag brukar gå till, men hon som brukar klippa mig var inte där, så jag fick vikarien. Det gjorde inget. Hon var också jätteduktig. Det var bara det att jag glömde säga att jag är ingen som ägnar mycket tid framför spegeln. Hon klippte nån Lisbeth Salander frisyr som jag både ska föna, använda plattång, hårgelé och spray för att få till det. Snyggt är det men jag tror knappast att jag kommer att föna och greja med håret varje morgon.
Nåja, jag får väl köpa hem lite hårprodukter, så får jag se hur jag får till det. Det var inte jag som sa att jag ville ha en Lisbeth Salander frisyr. Tjejen som klippte hade lite en Salander stil. Svart stil med stora tatueringar och piercing i ansiktet. Me like :-)
Jag gillar ju sånt och frissan hon gav mig är verkligen snygg, men inget för den late, som jag :-)

Jag sätter in en bild här nedan. Det är då jag precis har kommit hem från frisören, så där är jag stylad och fin. Luggen plattad med olika kemikalier i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar