Kramfors

Kramfors

tisdag 22 mars 2011

Knövligt blåsväder



Jaha, då ska jag testa och se om man kan lägga in youtube klipp här, och det går ju bra. Detta klipp är från Let´s dance då Carola uppträder där. Hon är jätte duktig!

Igår hade jag en skit dag. Jag åkte in till Visby och hämtade ut affischerna (dikterna) som jag ska ha till utställningen. Jag hade ramarna hemma. Problemet är att jag inte har körkort, så jag måste åka buss och dessutom blåste det nåt så vansinnigt mycket igår, så innan jag var hemma var affischerna knövliga.
Ändå bar jag det stora kuväret, som dom låg i, som om det var mitt liv jag bar i mina händer. Jag var så försiktig, men jag var ju tvungen att hålla nån stanns på kuväret, och som det blåste!

Jag blev jätte ledsen då jag kom hem och såg att alla affischer var förstörda. Nu har jag bestämt mig för att inte ha fler utställningar. Jag ska ha den här som jag har satt upp mig på, men efter den blir det inga fler utställningar för mig. Det var lika dant förra gången. Det strulade hela tiden. Då var det med ramarna, och dessutom hade jag hög feber då, som inte blev bättre av att jag höll på med tavlorna. Det är ju kul då dom hänger på plats, och får jag dessutom sälja tavlor, så är det ju ännu roligare, men förarbetet tar för mycket kraft från mig. Det är ju inte helt utan anledning som jag är sjukpensionär. Jag känner att alla resor hit och dit till Visby, som jag måste göra för att göra tavlorna och allt strul och arbete på datorn, tar för mycket kraft och energi från mig.

Eventuellt kanske jag gör nån tavla då och då till butiker som dom kan sälja, men att behöva ha flera tavlor färdiga för att ställa ut, är för jobbigt. Jag måste ju förstås göra om dom här som inte blev bra igår. Jag har funderat i natt på hur jag ska få hem dom utan att dom blir knövliga. Det enda sättet som jag kan göra är att göra den större tavlan i samma storlek som dom andra, nämligen i A4 storlek. Den större, som är gotlandsdikten, är i A3 storlek nu, men om jag gör den i A4 storlek, som dom andra, så får den plats i en hård plast mapp. Jag har ju redan två större tavlor här hemma (A3 storlek), som jag ska använda på utställningen. Visst hade det varit kul att ha fler än två stora tavlor, men så får det bli.
Jag ska prova och skriva ut gotlandsdikten här hemma först för att se hur det blir. Kanske blir det bra.

Men idag ska jag inte göra nåt med tavlorna, behöver vila idag.

See you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar