Kramfors

Kramfors

lördag 19 mars 2011

Lite av varje

Igår var jag in till Visby och lämnade in 3 dikter med bilder till tryckeriet. Jag vill ju börja i tid den här gången för nästa utställning. Jag köpte också ramar till tavlorna. På måndag kan jag hämta ut dom. Jag hoppas dom blir fina. Två av ramarna som jag köpte, är såna som går att ställa. Jag tänkte ha dom i skyltfönstret på utställningen.

Men vilket knasigt väder jag fick då jag var i Visby. När jag klev av bussen började det att hagla, och efter ett tag övergick det till att toksnöa. Jag såg knappt vart jag gick. Men jag är glad att jag lyckades hitta ramar så fort den här gången. Jag är lite spänd på hur de ska passa till dikterna då jag hämtar ut dom.

På kvällen hade vi fredagsmys, jag, Micke och Elvis. Jag hade köpt hem natur godis, det lustiga var att Micke hade också köpt hem natur godis, helt ovetande av varandra. Vi tittade på Let´s dance och Carola var med och gjorde ett fantastiskt framträdande med Barbra Streisands låt enough is enough. Hon gör den så bra!!
Nu väntar jag på reprisen, vill ju se det igen.

Om någon undrar hur det är med Elvis tunga, så kan jag medela att den läker fint. Han gjorde ju illa sig på en pinne i skogen för snart två veckor sen. Han fick ett två cm långt sår längst in mot tungroten, som var djupt. Han fick naturligtvis åka till vetrinären och sy. Nu har han bara fått äta mjuk mat, vetrinärens order. Det har blivit burkmat, majs, kalvsylta och annan mjuk mat som han tycker om. Inga ben har han fått haft heller. Vi ska vänta några dagar till innnan vi återgår till hans normala kost och ger tillbaka hans tuggben. Men det har gått otroligt bra. Han hade lite ont första dagen efter vetrinärsbesöket, framförallt då han gäspade och skällde, fick han ont. Men nu är det bra.

Nu ska jag gå ut med det lilla krulliga trollet. See you later!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar